آموزش دانشگاهها باید محوریت مهارتی و کاربردی داشته باشد
رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت نیاز فارغالتحصیلان دانشگاهی اشتغال است.
آموزش در مراکز آموزشی و دانشگاهها باید براساس سرفصلها و به گونهای باشد که دانشجویان مهارتهای کاربردی را فرا گیرند.
وی بیان کرد: رسالت دانشگاهها در مهارتی کردن فارغالتحصیل باید در جهت فراهم کردن بستر لازم برای بحث مهارت بوده و از اساتید باتجربه در این زمینه استفاده شود.
محمدزاده با اشاره به اینکه آموزش نظری جوابگوی اجتماع نیست، اضافه کرد: باتوجه به اینکه نیاز فارغالتحصیلان دانشگاهی شغل و کار است، آموزش باید محوریت مهارتی و کاربردی داشته باشد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان اظهارکرد: دانشگاهها باید برای برون رفتاز وضعیت آموزشی فعلی، کارآفرینی را مدنظر قرار داده و آنچه را که موردنیاز جامعه است به دانشجویان آموزش دهند.
وی یادآور شد: اگر آموزش در محیط دانشگاه از کالبد تکراری و روزمرگی خارج شود، فارغالتحصیلان در آینده برای خود اشتغال ایجاد کرده و بازار را در دست میگیرند.
محمدزاده درپایان با تأکید بر نقش مراکز رشد و فناور در تبدیل ایدههای دانشجویان به سرمایه و بازارکار، خاطرنشان کرد: ارتباط تنگاتنگ و مستمری بین دانشگاه و چنین مراکزی وجود دارد به طوری که با کمک مرکز رشد دانشجویانایدههای خود را پرورش داده و کارآفرین خواهند شد. همچنین پایاننامههای دانشجویان با کمک مراکز رشد، با کیفیت برتر تهیه شده و خاصیت کاربردی شدن به خود میگیرند.
ارسال دیدگاه