آموزش دانشگاه‌ها باید محوریت مهارتی و کاربردی داشته باشد

15 آبان 1393

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت نیاز فارغ‎التحصیلان دانشگاهی اشتغال است.

آموزش در مراکز آموزشی و دانشگاه‎ها باید براساس سرفصل‎ها و به گونه‎ای باشد که دانشجویان مهارت‎های کاربردی را فرا گیرند.

وی بیان کرد: رسالت دانشگاه‎ها در مهارتی کردن فارغ‎التحصیل باید در جهت فراهم کردن بستر لازم برای بحث مهارت بوده و از اساتید باتجربه در این زمینه استفاده شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه آموزش نظری جوابگوی اجتماع نیست، اضافه کرد: باتوجه به اینکه نیاز فارغ‎التحصیلان دانشگاهی شغل و کار است، آموزش باید محوریت مهارتی و کاربردی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان اظهارکرد: دانشگاه‎ها باید برای برون رفتاز وضعیت آموزشی فعلی، کارآفرینی را مدنظر قرار داده و آنچه را که موردنیاز جامعه است به دانشجویان آموزش دهند.

وی یادآور شد: اگر آموزش در محیط دانشگاه از کالبد تکراری و روزمرگی خارج شود، فارغ‎التحصیلان در آینده برای خود اشتغال ایجاد کرده و بازار را در دست می‎گیرند.

محمدزاده درپایان با تأکید بر نقش مراکز رشد و فناور در تبدیل ایده‎های دانشجویان به سرمایه و بازارکار، خاطرنشان کرد: ارتباط تنگاتنگ و مستمری بین دانشگاه و چنین مراکزی وجود دارد به طوری که با کمک مرکز رشد دانشجویانایده‎های خود را پرورش داده و کارآفرین خواهند شد. همچنین پایان‎نامه‎های دانشجویان با کمک مراکز رشد، با کیفیت برتر تهیه شده و خاصیت کاربردی شدن به خود می‎گیرند.

ارسال دیدگاه

خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم